سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گلپایگان فردا
در حقیقت، کسی تو را دوست دارد که برایت چاپلوسی نکند و کسی تو را می ستاید که [ستایش خود را] به گوش تو نرساند . [امام علی علیه السلام]
 
 

دلم گرفته ازهمه چیزو همه کس تا به حال اینجوری وبه این شدت نبودم که چند روزیه انقدر خسته ودل گرفتم انگاری امید را در درونم خشک کرده اند حال غریبی دارم ،شبهادوست دارم تاصبح بیداربشینم و غصه بخورم ،اخه الان هم نمیدونم چی بنویسم آخه نوشتن هم دل خوش میخواد دل خوشی که انگاری با حال من غریبه است وقتی حال خودم را اینجوری میبینم دلم واسه حال اون جوون کاملا بیکار از یه خانواده فقیر بیشتر میسوزه شاید در این وقتها که حال خوشی ندارم یادگرفتم به افراد سطح پایین جامعه فکر کنم تا از همین چیزهایی هم که خداوند بهم داده شکرگزار باشم و اصلا به افراد سطح بالای جامعه فکر نمیکنم چون برای اونها هم دلم میسوزه که به چیه این دنیا و روزگار دل خوش کرده اند و اینجوری خودشون را جر میدهند که دوتاشون را چهارتا کنند . اری داشتم میگفتم حال غریبی دارم انگاری خستگی و اندوه و تنهایی تمام عالم منو گرفته و دستم به هیچ کاری نمیره و باید برای انجام کارهام خودم خودم را هل بدم ،روزگاربدی شده دنیای بیخودی شده همه انگار یه جورمسخ شدند آره مسخ پول و شکم و زیرشکم ورفاه و فقط خودبینی و......البته هستند در این دنیا و روزگار افرادی که دینشان را به دنیاشان نفروخته اند و از حال بندگان دیگر خدا غافل نیستند ولی باید اقرار کرد که درصد کمتری را نسبت به دنیاخواهان تشکیل میدهند اگر هر کداممان دور و برمان را نگاه کنیم  میتوانیم خیلی از این ادمهای دنیاخواه را ببینیم ،آنهایی  که فقط به فکرخودشان هستند و وقتی هم کارشان ژیش بنده خدایی گیرمیکند چنان چهره مهربان وعزیزی به خود میگیرند و وقتی کارشان انجام شد دیگر خدارا هم بنده نیستند چرا ما انسانها اینطوری شدیم وبه جز فکربه خود سخت به دیگران نگاهی میندازیم چرا زندگی انقدر سخت شده است راستی تابحال شده به این مسئله فکرکنید وحساب کنید که برای هرنفسی که به سینه فرومی کشید وبیرون میدهید یعنی هر یک نفسی که میکشید چقدر برای اینکه بتوانید این نفس بیشتر را بکشید در این دنیا وروزگار امروز باید هزینه بکنید .درسته دوست زیز غذا و خوراکیهایی که میخورید و اجاره مسکن و حتی پول بنزین و تاکسی و تا دارو وهزاران خرج دیگر را در هر ماه حساب کنید و بعد حساب کنید در هر دقیقه چند بار نفس میکشید و بعد همینطور در ساعت و شبانه روز و آخرسر حساب کنید در هر ماه چند بار نفس میکشید و بعد تمام هزینه ها و خرجهایی را که در ماه باید هزینه نمایید تقسیم بر تعداد نفسهایی که در هر ماه میکشید بکنید تا آنوقت بفهمید که هر یک نفس که بیشتر بکشید برایتان چقدر آب میخورد شاید اونوقت قدر خودتان و دیگر بندگان خدا را بیشتر بفهمید البته بعید میدانم که خیلی ها باز بفهمند چون انقدر در مادیات و خیلی چیزهای دیگر دنیا فرو رفته اند که اگر خودشان هم بخواهند چشمهایشان را به روی معنویات زندگی باز کنند باز نمی توانند  و به قول معروف تا بیخ در این لجنزار مادی پرستی دنیا فرورفته اند .بگذریم حال خودم چندوقتیست دیدنیست آری باید بگویم حالم به مانند حال شاعر این شعر وقتی ان را می نگاشته است:

هیچ کس اشکی برای مانریخت        هرکه با ما بود از ما می گریخت

چند روزی هست حالم دیدنیست        حال من از این وآن پرسیدنیست

دیگه واقعا نمیتونم ادامه بدم و بنویسم فقط میدونم که دیگه حالم داره از این دنیا و ظواهر و ظاهرسازیهای آن وظلم آن به هم میخوره ولی میدانم و حس میکنم که امروز بیش از هر زمان دیگر به خدایم و راز ونیاز با آن رحیم نیاز دارم و اینک مطلب کوتاه میکنم تا بر سر سجاده ای که وقتی بازش میکنم حس میکنم پشتوانه ای محکم دارم که صادقانه میتوانم حرفهایم را بگویم بروم وسجاده تنهایی هایم راباز کنم وباخدایم خلوت کنم و سیر در مقابلش گریه کنم و زار بزنم والتماسهایم را به آن قادر التماس کنم

                                                                   به امید روزی که گریه ها خنده شوند. یا علی مدد

                                                                                    وحید اعظمی


وحیداعظمی ::: جمعه 87/3/24::: ساعت 3:13 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید کل : 7124
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
گلپایگان فردا
.:: لوگوی دوستان::.

.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
مرکز نشر فرهنگ شهادت
مرکز نشر فرهنگ شهادت شیراز
مرکز نشر فرهنگ شهادت

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای نوحه برای وبلاگ